Doorgaan naar hoofdcontent

Problem-solving van VOO

Hoe VOO klanten in de kou laat staan


Communiceren met VOO, daar moet je Einstein voor heten

VOO is de merknaam voor triple-play telecommunicatiediensten via het kabeltelevisienetwerk in het Waals Gewest en een deel van Brussel.

25 mei 2020, VOO past techniek netwerk aan
Op 25 mei viel de televisie weer eens uit. Dat gebeurt wel vaker maar meestal herstelt zich dat wel na verloop van een paar uur. Deze keer niet en de volgende dag ook nog niet.

27 mei 2020, "mijnheer het is vanmiddag om 16.30 uur hersteld"
Toen ik op 27 mei in de avond nog een keer belde, nadat ik in de ochtend had gebeld, werd me gezegd dat ik de enige was met klachten en men wel een monteur zou sturen. 
Die monteur kwam enige dagen later en installeerde een nieuwe VOO-corder waarmee het probleem niet was opgelost. Er zal nog een monteur komen, die onverrichterzake vertrekt, en men wil nog een derde monteur naar mijn huis sturen. Die afspraak werd echter op de dag zelf per sms afgezegd.

Communiceren met VOO daar moet je Einstein voor zijn
Gewoon een mailtje sturen naar VOO of een telefoontje plegen dat gaat niet. Communicatie gaat via een formulier op de website waarop je (niet) altijd (standaard) antwoord krijgt, maar vanaf een e-mail adres waarop dan weer niet geantwoord kan worden en je dus weer terug moet naar het antwoordformulier op de website.
Telefoneren, om een mens-persoon aan de telefoon te krijgen die dan ook de taal spreekt dat je via een nummertje op de telefoon hebt aangegeven blijkt ook niet mogelijk. Maar ja. 

De tel ben ik  kwijt, maar ik overdrijf niet als ik zeg dat ik minstens 15 antwoordformulieren heb ingevuld en 20 keer heb gebeld. 


Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Na inschakeling van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie in het voorjaar kreeg ik in augustus 3 maanden abonnementsgeld "cadeau". In feite had ik voor iets betaald dat ik niet heb gehad en nu ook nog steeds niet heb. VOO liet via de Ombudsdienst op 15 juli weten dat 775 meter kabel vernieuwd moest worden in "mijn secteur", een technicus van VOO die op enig moment in mijn straat aan het werk was ontkende dit, "niets van bekend".   

VOO: complex dossier
De Ombudsdienst gaat verder en laat me op 28 december weten: 

In navolging van uw klacht 2020/9907 tegen VOO. Gezien de complexiteit van het dossier wordt de behandelingstijd van uw klacht met maximum 90 dagen verlengd, zijnde maximum 180 dagen te rekenen vanaf 12/10/2020. Uiteraard hou ik u op de hoogte in geval van nieuwe ontwikkelingen in uw dossier. Complex, wat complex? Ik heb VOO ook meerdere keren gevraagd de situatie terug te brengen naar 25 mei 2020 toen er geen problemen waren. Ik stuur de Ombudsdienst nog even een bericht naar aanleiding van bovenstaande waarop zij antwoorden:

Ik begrijp dat dit frustrerend is voor U.  De laatste informatie die ik heb ontvangen van Voo dateert van 12/11/2020. Zowel ik zelf als andere collega's hebben op verschillende manieren geprobeerd om een antwoord van Voo te verkrijgen, dit is spijtig genoeg nog niet gelukt.  Nadat ik deze klacht intern heb besproken, hebben wij dan ook besloten om een aanbeveling op te maken naar Voo.  De aanbeveling zou U midden januari ontvangen. U kan me steeds bellen indien U hier meer informatie over wenst. Dus geen Youp van 't Hek voor ons op Oudjaarsavond, maar dat zal VOO geen zorg zijn? Whatever you ask: bij VOO krijg je zelfs geen "No". ChrisWillem N.B.: Tussen eind november en begin december heb ik VOO 3 keer gebeld en 3 keer is beloofd me terug te bellen, hetgeen niet is gebeurd. Ik heb VOO recentelijk, omdat zij niet terugbelden, viermaal een webformulier gestuurd. De eerste keer werd daar op geantwoord dat ik mijn VOO-corder op een bepaalde manier moest resetten. Resultaat: opgenomen programma's kwijt en probleem niet opgelost. Nog drie keer daarna een webformulier ingevuld waarop automatisch antwoord dat ik binnen 28 uur antwoord zou krijgen, maar op die berichten heb ik dan ook weer niets verder vernomen. N.B. 2: Ik zal wel de enige zijn met deze problemen in mijn dorp met enkel Franstaligen. De problemen zitten niet bij de Franstalige zenders maar bij de Nederlands-, Duits- en Engelstalige zenders, net de zenders die wij bekijken.