Doorgaan naar hoofdcontent

VOO in Corona-tijd, whatever you ask the answer is no

VOO in Corona-tijd, whatever you ask the answer is no

Voo is de merknaam voor triple-play telecommunicatiediensten via het kabeltelevisienetwerk in het Waals Gewest en een deel van Brussel.

VOO biedt analoge en digitale televisie, vaste telefonie en breedband internet. VOO is de Waalse tegenhanger van het Vlaamse Telenet en het Brusselse Numericable.

VOO-netwerk voor televisie
Op 25 mei 2020 heeft VOO in het gebied waar ik woon aan haar televisie-netwerk gewerkt. Resultaat was dat sinds die datum een aantal zenders niet doorkomen. Zo doet VRT 1 en Canvas het niet maar ook Nederland 2, ZDF, TVE en 24 Horas het niet. Ook nog een paar andere zenders maar de eerstgenoemde zenders worden door mijn echtgenote en mij regelmatig bekeken. Met de franstalige zenders is geen probleem!!

Van het kastje naar de muur en visa versa
Vanaf 27 mei heb ik dagelijks gebeld met de klantendienst van VOO. De eerste dagen kreeg ik steevast als antwoord dat het om 16.30 uur opgelost zou zijn. Op vrijdag 5 juni kreeg ik om 10.00 uur te horen dat het om 14.30 uur opgelost zou zijn. Om 15.00 uur werd dat 16.30 uur en om 17.00 uur werd het 23.00 uur. Waarbij ik de opmerking maakte: “Lekker, dan kan ik niet meer bellen”.

Dus zaterdagochtend maar weer gebeld en werd me voor de derde keer een technieker op mijn dak gestuurd. Overigens werd die afspraak per sms op maandag geannuleerd.

In mijn "secteur" geen klachten
In de telefoongesprekken kreeg ik ook regelmatig te horen dat ik de enige ben met klachten in mijn “secteur”. Ja, wat wil je, als enige Nederlandstalige in mijn “secteur”. Wel begreep ik van een van de VOO-monteurs dat er in La Roche-en-Ardenne ook een Nederlandstalige met dezelfde problemen was.

Van telefoon naar klachten-formulier
Omdat ik het ellenlange gewacht aan de telefoon meer dan beu was ben ik overgestapt op het klachtenformulier. Wordt heel traag beantwoord maar dan stuurde ik de volgende dag een nieuwe klacht met de klacht dat de klacht van de dag ervoor nog niet was beantwoord.
Op goed moment stuurde ik VOO een klacht met een klacht dat mijn klacht van de vorige dag nog niet was beantwoord waarin ik me beklaagde over de klacht van de dag daarvoor.

En ja hoor: VOO zal me per sms informeren wanneer de problemen opgelost zijn. Of ik vooral wel mijn lopende rekening wilde betalen dan zou ik de volgende maand 1 maand gratis krijgen.

Terug naar situatie van voor 25 mei
VOO gevraagd wanneer ze denkt het probleem te hebben opgelost, maar daar krijg je geen antwoord op anders dan “we sturen een sms”.  
Ook een brief van 16 juni 2020 met postzegel op de envelop aan de directie van VOO is tot op heden niet beantwoord.