Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Onbegrijpelijke discussie in Nederland binnen Nederlandse Volkspartij voor Vrijheid en Democratie

Onbegrijpelijke discussie in Nederland VVD vergadert over 100 km per uur On-be-grij-pe-lijke discussie, tijdens hun feestje  vandaag, van de aanhang van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie in Nederland. Wat een huilebalken zijn die VVD-ers nu ze binnenkort in Nederland geen 130 km per uur meer mogen rijden. En dan stellen die mensen ook nog de vraag: “Wat krijgen we ervoor terug”. Nou een heleboel….. en daar is zelfs die 100 km alleen lang niet genoeg voor. Maar ja, niet meer 100 km per uur mogen rijden is wel een heel groot offer. Mag de politiek eigenlijk wel zoiets aan de mensen vragen? Rutte zegt zelf ook dat zijn eigen Saab ook harder kan dan 100. Maar welke auto kan dat niet?  

Marc Coucke en zijn veroveringen in Durbuy

Marc Coucke en zijn veroveringen in Durbuy Marc Coucke, zie foto uit 2010 als sponsor van Omega-Pharma-Lotto (wikipedia), is schat-hemeltje-rijk geworden met zijn Omega Pharma. Bij de verkoop werd hij in een klap miljardair. In 2018 had hij wel een tegenvallend jaar waardoor hij miljardair af werd. In 2018 leed hij een verlies van 164 miljoen euro waardoor zijn vermogen daalde naar 917 miljoen euro . Nog altijd een aardig bedrag om de winter door te komen. Durbuy en Marc Coucke   Wie geldt heeft, heeft macht. Immers: wie betaalt, die bepaalt. Dat geldt zeker voor Marc Coucke in Durbuy. De indruk bij veel mensen bestaat dat hij de burgemeester en daarmee dus de gehele gemeente volledig in zijn zak heeft. De veroveringen van Marc Coucke in Durbuy Coucke heeft in het dorpje al een restaurant, een hotel, een camping en een avonturenpark. Samen met een partner is Coucke eigenaar van  twee golf banen in de buurt van Durbuy: Golf de Durbuy in Barvaux en Five Nations in Méan.

James Bint de ‘chasse patate’ van Belgapom, Belgen willen Chinezen frietjes leren eten

Belgen willen Chinezen frietjes leren eten maar de Nederlander Edwin den Hartog doet dat toch al Volgens het Algemeen Dagblad van 19 november gaan de Belgen de Chinezen frietjes leren eten. Maar, zullen veel mensen zeggen: dan wel betere friet dan  men doorgaans in Belg ië krijgt voorgeschoteld. 炸薯条   Zhà sh ǔ   ti á o is   patat friet in Chinees Edwin den Hartog, geen frietboer maar een ondernemer, opende zijn eerste “Royal Patat” dit voorjaar in Shanghai. Vanaf dag een, een groot succes . James Bint de ‘chasse patate’ van Belgapom? Met een wel heel bijzondere associatie met James Bond  wil  Belgapom, de Belgische aardappelfederatie, de Chinezen, in het land waar ossenwit verboden is,  frietjes leren eten.    Maar Belgapom gaat het niet om de frietjes of het ossenwit, Belgapom wil kennis verkopen  die ze hebben over de aardappelteelt . Wat maakt friet lekker? Over aardappel en vet gaan met de nodige geheimzinnigheid veel verhalen. De ene frietboer zijn aardapp

Stéphane Moreau, graaien, graaien en nog eens graaien, niet 8 maar 10 miljoen

Graaien, graaien, graaien ...... Geen geld voor Moreau? Hij had het al maar naar nu blijkt nog meer dan het WaalsWeekblad een week eerder schreef. Deze week meldt WaalsWeekblad dat d e Waalse probleemsocialist Stéphane Moreau niet 8 miljoen euro meekreeg, voorafgaand aan zijn vertrek uit het Luikse graaiconcern Nethys, maar 12 miljoen. Dat feit is door de Waalse minister Dermagne (PS) doorgespeeld aan justitie , die Moreau toch al onderzoekt. 

Brexit echte einde van het Britse imperium? Wie wordt winnaar na strafschoppen

Brexit echte einde van het Britse imperium Wie wordt winnaar na strafschoppen Donald Tusk was amper 16 jaar toen Groot-Brittannië zich in 1973 aansloot bij de E.E.G., de Europese Economische Gemeenschap. Op 1 januari 1973 treden Denemarken, Ierland en het Verenigd Koninkrijk toe, waardoor het aantal lidstaten op negen komt. Engeland en Groot-Brittannië   (E.E.G.) Vanaf die tijd, zo luidde de grap betekende de afkorting E.E.G niets meer en niets minder dan Engeland En Groot -Brittannië . De Tweede Wereldoorlog had veel schade toegebracht aan de Britse economie . Eind jaren 40 werden veel Britse bedrijven genationaliseerd , het begin van h et einde. Het verliezen van koloniën en de lastendruk, die de welvaartsstaat met zich meebracht , zorgden aan het einde van de jaren 60 voor nieuwe economische problemen . Op 1 januari 1973 sluit Groot -Brittannië  zich aan bij de E.E.G. Brexit is het echte einde van het Britse imperium Op 13 november zegt scheidend Europees Raadsvoorzit

l’Arden’aide dienstverlening, dé veelzijdige klussendienst en aannemer in de Ardennen

l’Arden’aide dienstverlening, dé veelzijdige klussendienst en aannemer in de Ardennen Het bedrijf l’Arden’aide biedt u alle mogelijke diensten om uw vakantiehuis, gîte, chambre d’hôtes, accommodatie of woning in de Belgische Ardennen in goede staat te krijgen en te houden. Het heeft een eigen tweetalige klussendienst en werkt nauw samen met ervaren Vlaamse en Nederlandse aannemers én architecten. Die zelf in de Ardennen wonen (en de regels ter plaatse door schade en schande goed kennen…). Gezamenlijk doen en regelen zij voor u alles wat nodig is om uw vakantiehuis of woning (en tuin!) in topconditie te krijgen: van grote verbouwingen tot kleine reparaties en dagelijks onderhoud, vorstvrij maken van het huis, regelen van vergunningen, ‘opfrissen’ voor verkoop en inrichten voor verhuur. Ook helpt l’Arden’aide u met het vinden van een goede, betrouwbare beheerder of personen die voor de ‘poets’ en de schoonmaak kunnen zorgen. Kort en goed: uw vakantiehuis, chalet, vil

De waanzin van de dag, het s-woord

De waanzin van de dag  In de landen rondom Nederland hoor je er weinig van maar Nederland heeft een nieuw woord: s-woord. Het s-woord is zo’n beetje synoniem voor woningnood, boeren die failliet gaan, stiekem harder rijden dan 100 km per uur en bumperkleven. Maar de s komt van stikstof en van stikstof gaan plantjes beter groeien. De Nederlandse minister-president, de man die al jaren overal mee wegkomt, vindt de 100 km per uur maatregel een “rot-maatregel”. Niks rots aan als je daar bijvoorbeeld de woningnood mee kunt oplossen in Nederland en betaalbare huizen voor de mensen kunt bouwen, minder files hebt, minder ongelukken, minder doden in het verkeer. Dus lekker doen dan. De minister-president van Nederland Rutte heeft gewoon een ander probleem en dat zijn de centen, nou ja euro’s, miljoenen euro’s. Door de verlaging van de maximum snelheid is het benzineverbruik veel lager en dat scheelt dus een heleboel centjes aan accijns. Sommige kranten spreken over 300 en 400 miljoen. M